Teraz jest 23 sty 2018, 16:34


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2010, 21:12 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2010, 12:10
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Katowic
Gadu-Gadu: 0
Samochód: HDJ 100
zainspirowany zdjeciami montażu wyciągarki we wronterze na tut forum ;)
wklejam opublikowany wczesniej na tlc post dotyczący montażu xtr-a w fabrycznym zderzaku hdj 100

--------------------------------------------------------------
ze wzgledu na turystyczno-offowe zastosowanie auta podjąłem decyzję, ze nie bede wieszał dodatkowych kilogramów stali z przodu
aby było jasne - to decyzja świadoma, wcześniej zawsze miałem pancerny zderzak (albo robiony pod auto, albo Up-a w patrolu) - ale też auta były z nieco, hmmm, cięższym przeznaczeniem

dodatkowo argumentów dla takiego rozwiązania dodaje fakt np. nowych ruskich rozporządzeń w kwestii homologacji wynalazków na przodzie - cieżej będzie wymusić ew. łapówkę na czymś, co generalnie może uchodzic za fabrykę

założenia projektu:

- wyciągarka jak najmniej widoczna
- wyciągarka schowana przed syfem z drogi w normalnej eksploatacji, zwłaszcza zimowej,
- przy zachowaniu ww. wyciągarka maks dostępna,
- brak wystających rolek - czyli slizg, co automatycznie determinuje linę syntetyczną (przy okazji uzysk na masie - ale rownież mniej uwagi konieczne przy zwijaniu liny!),
- ze względu na rzadkie użytkowanie - korzystna relacja ceny do jakości (czyli chinol), ale też pewność (jakość samej wyciągarki a przede wszystkim montażu)

aby było jasne - chinoli miałme już kilka (począwszy od pierwszych na rynku polskim t-maksów, zarówno 12 jak i 24V) i był to wybór świadomy, a nie tylko budżetowy... chinole nigdy mnie nie zawiodły, a momentami nie miały lekko - i są coraz (i to szybko) lepszej jakości

a zatem:
- zdjęcie zderzaka w J100 jest proste i szybkie
- styropianową listwę z napisem "TOYOTA" zostawmy, po przycięciu jeszcze sie przyda, położona na syfikon (dystansuje jednak platik zderzaka i stal wzmocnienia)
- należy dokonac metaloplastyki wzmocnienia pod zderzakiem (widac na zdjeciu)
- należy połączyc poprzeczkami wspomniane wzmocnienie i pierwsza poprzeczkę ramy (niezależnie od płyty - która układ usztywni, to się przyda)
- przecięte profile wzmocnienia zderzaka zamknąć (kawałkami blachy i obspawać, zwiększy to sztywność)
- wyciąć w plastiku zderzaka odpowiedni profil otworu pod "cipkę" czyli ślizg
- wykonac odpowiednią instalację w wersji rozszerzonej, czyli w moim przypadku przeniesienie skrzynki solenoidów w pobliże grodzi (w miejsce usuniętej pompy podnoszenia zawieszenia hydraulicznego, wcześniej umieściłem tam webasto) i dodatkowo wyłącznik prądowy w poblizu akumulatora (lewego akurat)
- wycięcie w zderzaku obciągnąć kawałkiem nadciętego przewodu gumowego - tak dla estetyki

koniec
efekty (mniej wiecej chronologicznie, w miare powstawania)
tutaj:

http://img697.imageshack.us/img697/4500/dscn1608i.jpg

http://img697.imageshack.us/img697/9387/dscn1609g.jpg

http://img697.imageshack.us/img697/1759/dscn1607k.jpg

(ta śruba wewnątrz slizgu jest techniczna, celem ufiksowania ślizgu w ostatecznym poożeniu )

http://img710.imageshack.us/img710/7638/dscn1616w.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/457/dscn1618popr.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/3965 ... 19popr.jpg

widoczna na zdjęciu tablica rejestracyjna umieszczona jest w zmodyfikowanej ramce - m.in. podciętej tak, ze mozliwe jest bezproblemowe wyjęcie tablicy jednym ruchem w kierunku góry, ramka jest powieszona "do góry nogami" (tj. listwa zabezpieczająca jest u gory zamiast na dole)... alternatywą byloby zamontowanie tablicy rej na zawiasach - ale po namyśle (równiez ze względu na okazjonalne używanie wyciągarki) - zrezygnowałem z tego rozwiązania

uprzedzę pytanie o przełączanie dźwigni sprzęgła...
otóż - owszem - mozna było wywalic otwór od góry zderzaka lub we frontowej czesci - aby wajha była łatwo dostępna
ale w mojej opinii nie jest to potrzebne, wystarczający dostęp jest po wyjęciu tablicy rej. i włożeniu dłoni pod kątem - aby było to bardziej, hmmm, fizjologiczne - przekladnia została przesunieta (przekręcona) na śrubach mocujących o kilkanascie stopni w osi podłużnej wyciagarki (w kierunku "przodu", tj zderzaka), tak aby wajha byla bardziej dostępna (bardziej z przodu wyciagarki niż z gory)

pozdrawiam, może komuś sie przyda

_________________
to forum jest martwe, trzeba je rozruszać ;-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2010, 06:40 
Szkoda, że fotek nie wkleiłeś w tekst. Fajnie wszystko wykonane, w sumie pewnie za parę groszy bez wielkich modyfikacji samochodu. Jedynie ja na twoim miejscu zlikwidowałbym blaszkę bezpośrednio pod silnikiem wyciagarki - bedzie tam się zbierać błoto, gałęzie, liście itd i silnik ciągle będzie zamoczony a co za tym idzie przewód masowy. Tam lepiej zostawić pustkę to wszystko spadnie poza zderzak, silnik będzie mial sucho a i dostęp do masy będzie lepszy.


Góra
  
 
PostNapisane: 19 kwi 2010, 08:26 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2010, 12:10
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Katowic
Gadu-Gadu: 0
Samochód: HDJ 100
gałezie i liście fizycznie bedą miały problem coby sie tam dostać :mrgreen:
poza tym przypominam o przeznaczeniu samochodu ;)

_________________
to forum jest martwe, trzeba je rozruszać ;-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2010, 21:17 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 lut 2010, 19:27
Posty: 189
A tam przeznaczenie, mój pierwszy samuraj też był ładny. Zaraz bedziesz setką po terenie pomykał. A pod silnikiem zrób dziurę bo na pewno liście trawy itp tam osiądą i beda trzymały wilgoć. A w tym miejscu blaszka ci nie potrzebna. Potraktuj to jako odchudzenie samochodu :D


Góra
Offline Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2010, 21:28 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2010, 12:10
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Katowic
Gadu-Gadu: 0
Samochód: HDJ 100
pierdylę... nie chce mi sie rwać zderzaka i płyty coby jakąś wydumaną dziurkę robić
:mrgreen: a mój pierwszy samuraj tez był ładny - ale od tego czasu mineło troche, aut też - i jakoś (już) mnie nie rajcuje haratanie dla samego haratania :roll:

_________________
to forum jest martwe, trzeba je rozruszać ;-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2010, 19:23 
Forumowicz

Dołączył(a): 18 lut 2010, 19:21
Posty: 51
No takie są przeróbki - jak zaczniesz to zawsze coś następnego jest do motania. Czasem wolałbym jeżdzić całkowicie fabrycznym samochodem.


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL